1. Ofte stillede spørgsmål
  2. Integrationer
  3. Hvordan tilføjer jeg et webopslag?

Hvordan tilføjer jeg et webopslag?

Med integrationen Webopslag kan du slå vedkommende, der ringer til dig, op i et af jeres eksterne systemer. Webopslaget skal tilføjes i PBXAdmin. Se hvordan her.

1. Log ind på PBXAdmin.dk og vælg Integration i sidemenuen og dernæst Webopslag.

2. Klik på Tilføj webopslag i højre side af skærmen.

3. Udfyld de tre felter i dialogboksen med navnbeskrivelse og URL til det eksterne system, hvor webopslaget skal laves.

webopslag-pbx-2

Vær opmærksom på, at det eksterne system, der linkes til, naturligvis skal understøtte webopslag.

I URL’en kan du tilføje de opslagsparametre, som vi understøtter. Det er:

  • Nummeret på den, som ringer. Tilføj følgende til URL’en: <%CallerNumber%>
  • Navnet på den, som ringer, hvis det findes i medarbejderens kontakter i Bizfone. Tilføj følgende til URL’en: <%CallerName%>
  • Medarbejderens eget navn <%OwnName%> og e-mailadresse <%OwnEmail%> i Bizfone kan også tilføjes, hvis det eksterne system har brug for at identificere, hvem der laver opslaget.

Eksempel

Denne URL indeholder nummeret på den, der ringer:

https://xxxx.net/incomingcall?number=<%CallerNumber%>

Alt efter hvilket eksternt system, som du ønsker at lave webopslag i, vil URL’ens opbygning naturligvis være forskellig, men opslagsparametrene skal altid angives i formatet <%XXXXXX%>.


4.
 Når felterne i dialogboksen er udfyldt, trykker du på Gem. Nu er webopslaget tilføjet, og det er dermed tilgængeligt for alle medarbejdere på Bizfone.dk på den givne PBX.

webopslag-pbx-3

Du kan efterfølgende redigere/slette dine eksisterende webopslag ved at klikke på dem.

Updated on april 21, 2022

Var denne artikel til hjælp?

Brug for Support?
Kan du ikke finde det svar du leder efter? Bare rolig, vi er her for at hjælpe!
KONTAKT SUPPORT