Sådan opsætter og administrerer du statusudveksling mellem Teams og dine MobiKOM-telefoner i PBXAdmin.
Du behøver ikke have integreret MobiKOMs Teams-telefoni for at benytte statusudveksling.
Opret ny global Microsoft-adminbruger
For at opsætte statusudveksling skal du benytte en global Microsoft-adminbruger. Har du allerede oprettet en adminbruger til opsætning af Teams-telefoni, kan du bruge denne. Har du behov for en ny global adminbruger, skal du følge disse trin:
1. Log ind på domænets Office 365-portal via portal.office.com med en global adminbruger.
2. Gå ind under Admin.
3. Navigér til Brugere > Aktive brugere og tryk på Tilføj en bruger.
4. Opret den nye adminbruger med følgende informationer:
Valgfri navn og mailadresse.
Vælg selv at oprette adgangskoden og fjern at brugeren skal ændre adgangskode ved første login.
Under produktlicenser vælges oprettelse af bruger uden produktlicenser.
Under valgfrie indstillinger fjernes fluebenet i Bruger (ingen administratoradgang) og i stedet vælges Admincenter-adgang, og der sættes flueben i Global administrator.
OBS: Den globale adminbruger må ikke slettes efter opsætningen.
Opsætning i PBXAdmin
Aktivér statusudveksling
Når den globale adminbruger er på plads, skal funktionen aktiveres i PBXAdmin.
Her kan du aktivere statusudveksling, så alle dine telefoner er optagede, når du er optaget i Teams og omvendt.
Funktion | Beskrivelse |
1. Microsoft Teams Presence | Her tilgår du Microsoft Teams Presence-integrationen. |
2. Aktivér | Her aktiverer du statusudveksling ved at sætte flueben. |
3. Kontaktmail | Her indtastes en e-mailadresse, som benyttes i tilfælde af fejl i opsætningen. |
4. Log ind som administrator | Her logger du ind med dit global Microsoft-administratorlogin. |
5. Gem | Her gemmes din opsætning for statusudveksling. |
6. Send infomail til medarbejdere | Her kan du sende en infomail til medarbejdere vedrørende statusudveksling mellem Microsoft-Teams og MobiKOM. |
Medarbejdere
Du kan under fanen Medarbejdere aktivere statusudveksling på medarbejdere.
Funktion | Beskrivelse |
1. Navn | Her kan du se medarbejderens navn. |
2. Aktiv | Her vælger du, om statusudveksling skal være aktiv på den pågældende medarbejder. |
3. Mailadresse | Her fremgår medarbejderens e-mailadresse. |
4. Gem | Her gemmes din opsætning for statusudveksling. |
5. Send infomail til medarbejdere | Her kan du sende en infomail til medarbejdere vedrørende statusudveksling mellem Microsoft-Teams og MobiKOM. |
Hvordan deaktiverer jeg statusudveksling?
Hvis du skal deaktivere funktionen for en eller flere af virksomhedens medarbejdere, skal du i PBXAdmin under fanen Medarbejdere blot fjerne fluebenet ud for de pågældende medarbejdere.
Skal du deaktivere funktionen for alle virksomhedens medarbejdere, skal du under fanen Aktivér statusudveksling fjerne fluebenet i feltet Aktivér.
Husk afslutningsvis at trykke på Opdater system for at få ændringen til at slå igennem.