1. Ofte stillede spørgsmål
  2. Integrationer
  3. Hvordan aktiverer jeg opkoblingen til Microsoft Azure AD?

Hvordan aktiverer jeg opkoblingen til Microsoft Azure AD?

For at administrere jeres MobiKOM-løsning via Azure AD skal der laves en opkobling i PBXAdmin.

Før du aktiverer opkoblingen til Azure AD, anbefaler vi, at du opretter en ny AD-gruppe, hvor du tilmelder alle de brugere på virksomhedens MobiKOM-løsning, som skal administreres via jeres AD.

Alt efter om du er eksisterende kunde eller ny kunde, skal du følge én af de to nedenstående guides for at aktivere opkoblingen.


Eksisterende kunde

1. Log ind på PBXAdmin.dk og vælg Integration i sidemenuen og dernæst Azure AD.

Trin 1 - Integration - Azure AD

2. Log ind med en bruger der har følgende roller: Global læser (Global reader) og Administrator for privilegerede roller (Privileged role administrator).

Sæt derefter flueben ud for Aktivér. Indtast desuden din e-mailadresse i feltet Kontaktmail, hvis du vil modtage systemmails vedr. opkoblingen til AD. Klik til sidst på Gem.

Trin 2 - Log ind

3. Gå til fanen Medarbejdergruppe. Klik på Vælg en gruppe til synkronisering for at vælge den AD-gruppe, der skal importeres og efterfølgende synkroniseres til PBXAdmin. Du kan kun vælge én gruppe. Klik derefter på Gem.

Trin 3.1 - Medarbejdergruppe    Trin 3.2 - Vælg en gruppe til synkronisering

4. Nu får du en liste over hvilke PBX-brugere, der matches med hvilke AD-brugere. Klik på Migrer brugere.

Trin 4.1

Hvis der findes brugere i PBXAdmin, som ikke kan matches med brugere fra den importerede AD-gruppe, vil du blive bedt om manuelt at matche dem. Når det er gjort, vælger du Migrer brugere.

4.2

5. Gå til fanen Felter og klik på Vælg felter til synkronisering. Her kan du vælge de medarbejderfelter, der skal importeres og efterfølgende synkroniseres til PBXAdmin.

5.1    5.22

Når synkroniseringen er kørt, vil du under Indstillinger > Medarbejderinfo i sidemenuen kunne se de felter fra AD, der vises for alle medarbejdere på Bizfone.

6. Nu er opkoblingen til Azure AD aktiveret, og der foretages automatisk en synkronisering og opdatering af systemet én gang i døgnet. Ønsker du manuelt at synkronisere og opdatere systemet for at se dine rettelser med det samme, kan du gøre det ved at klikke på Start synkronisering og opdater system.

6


Ny kunde

1. Via jeres AD skal du sørge for, at hver enkelt bruger får tilføjet det eller de telefonnumre, som vedkommende skal have i jeres MobiKOM-løsning.

2. Log ind på PBXAdmin.dk og vælg Integration i sidemenuen og dernæst Azure AD.

Trin 1 - Integration - Azure AD

3. Log ind som en global administrator og sæt flueben ud for Aktivér. Indtast desuden din e-mailadresse i feltet Kontaktmail, hvis du vil modtage systemmails vedr. opkoblingen til AD. Klik til sidst på Gem.

Trin 2 - Log ind

4. Gå til fanen Medarbejdergruppe. Klik på Vælg en gruppe til synkronisering for at vælge den AD-gruppe, der skal importeres og efterfølgende synkroniseres til PBXAdmin. Du kan kun vælge én gruppe. Klik derefter på Gem.

Som nævnt ovenfor, anbefaler vi, at du på forhånd har oprettet en ny AD-gruppe, hvor du har tilmeldt alle de brugere på virksomhedens MobiKOM-løsning, som skal administreres via jeres AD.

Trin 3.1 - Medarbejdergruppe    Trin 3.2 - Vælg en gruppe til synkronisering

5. Gå til fanen Felter og klik på Vælg felter til synkronisering. Her kan du vælge de medarbejderfelter, der skal importeres og efterfølgende synkroniseres til PBXAdmin.

5.1   5.22

Når synkroniseringen er kørt, vil du under Indstillinger > Medarbejderinfo i sidemenuen kunne se de felter fra AD, der vises for alle medarbejdere på Bizfone.

6. Nu er opkoblingen til Azure AD aktiveret, og der foretages automatisk en synkronisering og opdatering af systemet én gang i døgnet. Ønsker du manuelt at synkronisere og opdatere systemet for at se dine rettelser med det samme, kan du gøre det ved at klikke på Start synkronisering og opdater system.

6

Updated on april 22, 2022

Var denne artikel til hjælp?

Brug for Support?
Kan du ikke finde det svar du leder efter? Bare rolig, vi er her for at hjælpe!
KONTAKT SUPPORT