1. Ofte stillede spørgsmål
  2. PBXAdmin
  3. Medarbejderintegration i PBXAdmin

Medarbejderintegration i PBXAdmin

Opsæt og administrer Medarbejderintegration i PBXAdmin.

Med webservicen medarbejderintegration har du mulighed for at trække informationer ud af et kald, når et kald bliver taget, og når et kald bliver afsluttet. Servicen kan f.eks. bruges til at trække informationer ud omkring, hvilken medarbejder der har taget hvilket kald, og hvor lang tid kaldet har varet.

Når webservicen, som skal skrives ind i nedenstående vindue, kaldes, sender vi parametrene med. Hvilke parametre vi kan sende med, er noteret nedenunder.

medarbejderintegration

Funktion Beskrivelse
1. HTTP Metode Vælg HTTP Metode (POST eller GET)
2. Webservice ved besvaret kald Indtast URL, som kaldes når en medarbejder besvarer et kald (blank for at deaktivere kald)
3. Webservice ved afsluttet kald Indtast URL, som kaldes når et besvaret kald afbrydes (blank for at deaktivere kald)
4. Webservice ved udgående opkald Indtast URL, som kaldes når en medarbejder ringer op (blank for at deaktivere kald)
5. Webservice ved indgående opkald Indtast URL som kaldes når en medarbejders telefon ringer (blank for at deaktivere kald)

Parameter ved besvaret kald

Parameter Beskrivelse
AccountId Repræsenterer PBX/telefonanlæggets unikke id også kaldet konto-id.
UniqueCallId Indeholder et unikt kalds-id på det pågældende kald.
EmployeeLocalNumber Indeholder lokalnummeret på den pågældende medarbejder.
ANumber Nummeret på vedkommende, som ringer ind.
TimeStamp Tidspunkt for etableringen af det indgående kald.
LinkedUniqueCallId Unikt kalds-ID på kaldets tilhørende ben (ind-/udgående ben).

Parameter ved afsluttet kald

Parameter Beskrivelse
AccountId Repræsenterer PBX/telefonanlægets unikke ID (konto-ID)
Unique CallId Indeholder et unikt kalds-ID på det pågældende kald.
Duration Samtalens varighed
Transfer ”True” eller ”False” alt efter om kaldet er et viderestillet kald eller ej.
CallDirection ”Outgoing” eller ”Incoming” alt efter om det afsluttede kald var indgående eller udgående.
Transfered Unique ID Unikt ID på det oprindelige indgående kald, som bliver viderestillet (nødvendigt for at identificere et indgående kø-kald der viderestilles).
Transfered number Nummer der bliver viderestillet, hvis der er tale om en viderestilling.
Transfer to Nummer der bliver viderestillet til, hvis der er tale om en viderestilling.

 Parameter ved udgående kald

Funktion Beskrivelse
AccountId Repræsenterer PBX/telefonanlæggets unikke id også kaldet konto-id.
UniqueCallId Indeholder et unikt kalds-id på det pågældende kald.
EmployeeLocalNumber Indeholder lokalnummeret på den pågældende medarbejder.
ANumber Nummeret på vedkommende, som ringer ind.
TimeStamp Tidspunkt for etableringen af det indgående kald.
PhoneLocalNumber Lokalnummer på den telefon der ringes fra.
BNumber Nummeret der ringes til.

Parameter ved indgående kald

Parameter Beskrivelse
AccountId Repræsenterer PBX/telefonanlæggets unikke id også kaldet konto-id.
UniqueCallId Indeholder et unikt kalds-id på det pågældende kald.
Calledphone Indeholder lokalnummeret på den pågældende medarbejders telefon.
ANumber Nummeret på vedkommende som ringer ind.
TimeStamp Tidspunkt for etableringen af det indgående kald.
EmployeeLocalNumber Indeholder lokalnummeret på den pågældende medarbejder der ringes op.
LinkedUniqueCallId Unikt kalds-Id på kaldets tilhørende ben (ind-/udgående ben)

 

Updated on marts 3, 2022

Var denne artikel til hjælp?

Brug for Support?
Kan du ikke finde det svar du leder efter? Bare rolig, vi er her for at hjælpe!
KONTAKT SUPPORT