Telefoner i PBXAdmin

Opsæt og administrer telefoner i PBXAdmin.

1. Under Telefoner får du en oversigt over alle telefoner. Dette kan både være bordtelefoner, mobiler eller SIP-konti.

Du får desuden oplysninger til opsætning af dine telefoner og kan opsætte telefoner til auto-provisionering.

Kolonnenavn Beskrivelse
2. Lokalnummer  Lokalnummeret på telefonen er det nummer, du skal bruge, hvis du ønsker at tilknytte en telefon til en medarbejder.
3. Tilhører  Navnet på telefonen kan eks. være brugeren eller model.
4. Beskrivelse  Kan bruges til ekstra genkendelse af telefon. (eks. Yealink T57W).
5. Type Hvilken type telefon er det. (eks. mobil eller Yealink T57W)
6. Status  Er telefonen registreret/online (fastnet) / aktiv (mobil).

Hvis du køber en telefon igennem os, vil telefonen være sat op til auto-provisionering fra start og vil derfor hente gældende opsætning automatisk. Den vil ligeledes løbende blive opdateret.

Hvis du selv køber en telefon, skal du selv opsætte den. Vi understøtter på nuværende tidspunkt autoprovisionering til en lang række telefoner, blandt andet Yealink, Snom og LG. Kontakt kundeservice 70203272 for at få guides til autoprovisionering af Yealink, Snom og LG-telefoner.

Hvis du ikke er interesseret i at benytte MobiKOMs autoprovisionering kan du læse mere i Avanceret sektionen.

Generelt

Hvis du trykker på en telefon ude på oversigten kommer du ind på Generelt fanen.

telefoner-2

Funktion Beskrivelse
1. Beskrivelse Kan bruges til ekstra genkendelse af telefon (Eks. Yealink T53).
2. Display navn Her kan du bestemme, hvilket navn der skal stå i displayet på din bordtelefon. Dette virker kun på bestemte telefoner, og hvis vi autoprovisionerer telefonen.
3. Tilhører medarbejder Hvis telefonen er tilknyttet en medarbejder, vil det fremgå, hvilken medarbejder den er knyttet til.
4. Tilføj sidepanel Her kan man tilføje et sidepanel (eksempelvis EXP50) hvis dette er kompatibelt med telefonen.
5. Genstart Her kan du genstarte telefonen.

Avanceret

Hvis du ikke er interesseret i at benytte MobiKOMs autoprovisionering, eller hvis du vil benytte en telefon, som MobiKOM ikke har en autoprovisionering til – kan du altid sætte telefonen op manuelt med de SIP-oplysninger, du finder under fanebladet Avanceret.

telefoner-3

Funktion Beskrivelse
1. Telefon type  Vælg, hvilken model du har. Hvis det er til en telefon, som ikke står på listen, kan du vælge ’SIP konto’.
2. Telefon MAC adresse Hvis telefonen kan autoprovisioneres, skal du skrive MAC-adressen her. Se under ”Telefon type” for liste over telefoner vi kan autoprovisionere.
3. SIP brugernavn Til opsætning af bordtelefon/softphone.
4. SIP adgangskode Til opsætning af bordtelefon/softphone.
5. Telefon sprog Vælg hvilket sporg Yealink telefonen skal provisioneres med.
6. Registreringsserver Til opsætning af bordtelefon/softphone.
7. Registreringsstatus Hvis din bordtelefon/softphone er registreret, kan du se det her.
8. Genstart Her har du mulighed for at genstarte telefonen.

🔄  OPDATER SYSTEM

Husk at trykke på OPDATER SYSTEM i øverste højre hjørne for at udgive dine ændringer.

Updated on marts 9, 2022

Var denne artikel til hjælp?

Brug for Support?
Kan du ikke finde det svar du leder efter? Bare rolig, vi er her for at hjælpe!
KONTAKT SUPPORT